Actualitat

Dimarts, 12 desembre 2017

Almassora atorga un 14% més d'ajudes a famílies en risc d'exclusió

Serveis Socials ha assistit 508 persones durant aquest any, 62 més que en l'exercici de 2016

El departament de Serveis Socials de l'Ajuntament d'Almassora ha atorgat un total de 508 ajudes socials durant l'any 2017, la qual cosa suposa un increment de 62 prestacions respecte a 2016, quan el consistori va assistir a 446 persones. En total, un 14% més de famílies i persones en risc d'exclusió han rebut assistència del consistori, el qual ha destinat 232.213,35 euros a aquesta partida en aquest exercici.

La xifra final llança un increment de 9.9988,35 euros respecte a l'exercici de 2016, un fet que per a la regidora de l'àrea, Diana Belliure, evidència que “malgrat el repunt de les dades, els efectes de la greu crisi econòmica segueixen presents per a moltes famílies”. L'edil també ha destacat que “la flexibilització de les condicions per a la prestació de les ajudes” i una “millor informació a la població respecte als programes socials que desenvolupa l'Ajuntament” han contribuït al fet que més veïnes i veïns puguen recórrer a les prestacions.

Per conceptes, les contribucions més sol·licitades ha sigut aquelles destinades a cobrir necessitats bàsiques i despeses d'habitatge, que han suposat més de 480 de les ajudes concedides, mentre que 18 prestacions han sigut destinades a cobrir despeses extraordinàries. Així mateix, sis persones han rebut ajudes al desenvolupament per a la tercera edat, amb les quals les famílies cobreixen despeses derivades de la cura dels ancians.

Així doncs, el pressupost inicial de la partida d'ajudes socials en 2017 va ser de 222.225 euros. L'equip de govern ha complementat aquests fons al llarg de l'exercici per a atendre totes les sol·licituds rebudes i ha garantit la cobertura en 2018 amb una quantitat idèntica.

A més de l'increment en les prestacions d'emergència, els usuaris pendents d'una revisió en matèria de dependència han vist com les valoracions domiciliàries s'acceleraven després que el Consell traslladara part dels expedients als tècnics municipals. En els dos primers mesos d'activació del servei van poder remetre a la comissió de valoració fins a 20 casos.

Cal recordar que el departament de Serveis Socials ha recorregut recentment a un professional de la psicologia especialitzat en entorns laborals per a optimitzar la gestió de recursos i millorar l'atenció ciutadana. Els 17 professionals que l'administració municipal destina a aquesta àrea participen en sessions de treball que finalitzaran aquest mes de desembre i gràcies a les quals aprendran a resoldre conflictes i milloraran la comunicació.