Actualitat

Divendres, 12 setembre 2025

Almassora brindarà als aficionats un cartell amb 14 bous cerrils de ramaderies de prestigi en les festes patronals de la Mare de Déu del Roser

• El regidor de Festes, Arturo Soler, ha detallat els diferents exemplars que s'exhibiran durant les celebracions, arrancant els festejos taurins el dissabte 4, a les 12.00 hores, amb un tancament de Zalduendo. Prop de 80 penyes patrocinen els bous del cartell. • A les exhibicions taurines se sumen les entrades de vaques, a les 13.00 hores, les vaques enfundades el divendres 10, la transhumància urbana el dijous 9 o el tancament de carretons el dissabte 11.

Almassora ja té llest el seu cartell taurí per a les festes patronals en honor a la Mare de Déu del Roser amb la solta de 14 bous cerrils pel recinte de la Vila. El regidor de Festes, Arturo Soler, ha detallat els diferents exemplars de les principals ramaderies que es brindarà a l'afició des del dissabte 4 fins al dissabte 11 d'octubre dins de les celebracions que s'iniciaran el 3 d'octubre i conclouran el dia 12. Prop de 80 penyes patrocinen el cartell.

Els festejos taurins arrancaran amb força, a les 12.00 hores, amb el ‘encierro’  de sis bous cerrils de la ramaderia de Zalduendo, patrocinat per les penyes Juventud Taurina, Els Penjats, El Barrilet, El Racó, T’Empujen, El Gavell, Aficionats al Bou, Gent del Bou, El Corb, Els Clafidors, San Fermín,
Amigues del Bou, El Roser, A.C.T. La Picaora, El Jaleo i El Bureo. El tancament compta amb la col·laboració de l'Ajuntament.

A les 12.30 hores, hi haurà ‘encierro’ i 'desencierro' amb bous de la ramaderia L'Espuela i, a les 13.00 hores, solta de vaques de la ramaderia Hermanos Guillamón a porta tancada en la plaça Major.

El dissabte a la vesprada, a partir de les 18.00 hores, hora en la qual sempre se soltaran els bous vespertins, s'exhibiran tres bous del tancament, que s'embolaran a la nit, a les 23.30 hores. Tots els cerrils exhibits a les vesprades seran embolats a la nit.

L'activitat taurina es reprendrà el dilluns 6 d'octubre, a les 18.00 hores, amb la solta de dos bous, un de Montalvo i un altre de Zalduendo, patrocinats per la penya Gent del Bou.

El dimarts 7, s'exhibiran dos bous de Zalduendo dels quals protagonitzaran el ‘encierro’, mentre que, el dimecres 8, els dos exemplars del cartell corresponen a la ramaderia Toros de El Torero, que estarà patrocinat pel Caragol i el Trasto, i a Penyes Blanques, amb el patrocini del Comboi.


El dijous 9, els aficionats podran gaudir d'un exemplar de Gerardo Ortega, que està patrocinat per les penyes El Polp, El Bocao, Gamusinos, La Jerga, La Kliba, La Kalatra, Bufa la Gamba, El Desdén, El Intento, La Stranká, La Trenká, L’Avagelio, La Jarana, El Jolgorio i La Tolka , i d'un altre cerril del Pilar, patrocinat per les penyes Sant Roc, En K-Nut, El Duro, El Desfase, La Priva, La Kolva, La Trama, La Trieka, La Treba, La Falká, La Kalimba, El Demacreiy La Juerga, amb eixides des de la plaça Major.

El dissabte 11 se soltarà el Bou del Poble, patrocinat per l'Ajuntament. Es tracta d'un bou cerril de la ramaderia Gerardo Ortega. A continuació, s'exhibiran dos exemplars més. Un del Pilar, que està patrocinat per El Rollet, La Fuga, La Travessa, L’Emboscà, L’Artiste, La Katrava, La Kurda, El Porrat, La Maraña, La Traskà, Las Xaskà, El Vaivén, L’Estampà, La Desidia i Aficionades Taurines d’Almassora, amb eixida des de la plaça de la Picaora, i un altre de Montalvo, que està patrocinat per les penyes Els Vint, La Brusa, La Colla, Els Casats, L’Aberració, La Galbana, L’Estocá, La Tribu, Tots Tancats, La Kalaña, L’Embolic, El Deklive, El Descaro y La Tabarra, amb eixida des de la plaça Major.

Vaques, transhumància i tancament infantil

Les entrades de vaques seran, a les 13.00 hores, i seran protagonitzades per exemplars de les ramaderies: Hermanos Guillamón, Hermanos Monferrer, Hermanos Bellés, Jaime Tárrega ‘Lucas’, Hermanos Benavent, Hermanos Infantes i Hermanos Cali.

El divendres 10 hi haurà  vaques, per la vesprada, en el recinte taurí i a la nit, a les 01.00 hores, vaques enfundades de la ramaderia Alba Atenea amb diferents proves en les quals la diversió està assegurada. Este acte està patrocinat per la A.C.T. Santa Quitèria.

El dijous 9 d'octubre, a les 11.00 hores, tindrà lloc la transhumància urbana de guanyat mestís que transcorrerà pel carrer Sant Vicent, amb el patrocini de l'Associació de Penyes Taurines d'Almassora.

A més, els més xicotets podran gaudir el dissabte 11, després dels bous, de l'entrada infantil de carretons en el recinte taurí, patrocinada per la Junta Local de Festes.