Almassora aprova el reglament del Consell de la Policia Local
El ple de l'Ajuntament d'Almassora aprovarà aquesta vesprada el reglament del Consell de la Policia Local. Aquest òrgan funciona en municipis la plantilla de seguretat dels quals municipal està formada per almenys 15 agents i entre els seus components figuren representants polítics i sindicals, a més del cap de Policia Local.
Les
funcions del consell són: mediar en conflictes interns, conéixer
els procediments disciplinaris per faltes molt greus, conéixer
informes en matèria de felicitacions quan hagen de ser elevades a
ple, intervindre en els processos de determinació de les condicions
de prestació del servei del personal del Cos i conéixer
l'adscripció i adjudicació de llocs de segona activitat.
Presidirà
el consell l'alcaldessa, Merche Galí, o el regidor en qui delegue
amb els objectius de dirigir l'ens, convocar les sessions, que no
tindran caràcter públic, i determinar els assumptes a incloure en
l'ordre del dia de cada sessió i moderar els debats, entre altres.
El consell celebrarà sessió ordinària una vegada a l'any i amb
caràcter extraordinari quan així ho decidisca qui presideix o tres
quartes parts dels vocals.
Els
acords que resulten de les deliberacions del consell tindran la
condició de propostes no vinculants que s'elevaran a la consideració
i, en el seu cas, aprovació de la presidència o ple de la
corporació si escau. La presidència podrà encarregar externament a
les persones del consell els estudis o informes que considere
necessaris per al funcionament d'aquest. Les sessions seran gravades
per la secretaria de l'òrgan i quedaran sota la seua custòdia per a
l'elaboració de l'acta.
Tal
com figura en el reglament que aprovarà aquesta vesprada la
corporació municipal en la sessió ordinària de febrer, l'aprovació
suposa també la remissió de l'anunci del reglament al Butlletí
Oficial de la Província per a obrir un termini d'informació pública
en el qual la ciutadania puga presentar reclamacions o suggeriments.