Actualitat

Dijous, 14 maig 2020

La cita prèvia municipal permet agilitzar 164 atencions urgents a Almassora en tres dies

El SIAC habilita un sistema per a atendre tràmits sense fer cua

El Servei d'Informació i Atenció Ciutadana (SIAC) de l'Ajuntament d'Almassora ha atés 164 persones durant aquesta setmana gràcies a l'activació de la cita prèvia per a accelerar els tràmits més urgents. El departament ha eliminat les esperes presencials en posar en marxa la reserva telefònica d'horaris (964560001) que permeten a la ciutadania acudir a l'hora acordada i rebre ajuda presencial.

Set persones atenen aquest servei, que ha multiplicat les consultes des de l'inici de la pandèmia, per a les atencions personals. Informació sobre el calendari del contribuent, empadronaments i sol·licitud de certificat electrònic són algunes de les qüestions més freqüents dels qui es desplacen fins a l'Ajuntament amb cita prèvia per a resoldre tràmits.

L'exterior de l'edifici consistorial disposa de tota la informació per a evitar l'accés indiscriminat de la ciutadania en un moment en què l'objectiu és reduir els desplaçaments. Per aquest motiu, les atencions telefòniques s'han multiplicat amb la intenció de gestionar el major nombre possible de tràmits sense necessitat que l'interessat es trasllade a l'Ajuntament.

El personal del servei ha fet una crida a la responsabilitat perquè la ciutadania sol·licite cita telefònica i acudisca a l'hora acordada o, en cas de necessitar cancel·lar la cita, torne a posar-se en contacte per a anul·lar-la i cedir l'espai a un altre veí. En aquest sentit, 14 persones no han acudit a la seua cita entre el dilluns i el dimecres, xifra que contrasta amb el volum d'atencions presencials: 61 el dilluns, 53 el dimarts i 50 el dimecres, amb uns temps d'espera que han passat de 15 minuts el primer dia a menys de cinc en la jornada d'ahir.

A més, des del departament recorden que, mentre dure l'estat d'alarma, el SIAC gestiona també l'obtenció del certificat electrònic (signatura digital) amb una sol·licitud per correu electrònic a e-ajuntament@almassora.es que incloga el motiu de la sol·licitud, el compte de correu electrònic, nom i cognoms del sol·licitant, adreça, codi postal, localitat, telèfon i DNI. En el seu missatge ha d'adjuntar també la imatge del DNI. El personal de l'oficina resoldrà les atencions l'endemà, moment en què les persones interessades hauran de passar pel SIAC entre les 12 i les 13 hores a signar i recollir el seu certificat electrònic amb el DNI original.