Actualitat

Dilluns, 16 novembre 2020

El Govern situa l’estratègia de comunicació FEDER d’Almassora entre les quatre millors d’Espanya

L’avaluació reflecteix que té un comportament “una mica superior a la mitjana”

La Direcció General de Fons Europeus del Ministeri d'Hisenda, a través de l'empresa Red2Red Consultores S.L., ha qualificat l'estratègia de comunicació de fons FEDER d'Almassora entre les quatre millors d'Espanya dins de la franja de municipis amb menys de 50.000 habitants. L'avaluació realitzada pel Govern analitza el grau de consecució dels objectius de comunicació en aquest període intermedi, fins a mitjan 2019, que en el cas d'Almassora és “una mica superior a la mitjana”.

L'objectiu d'aquesta avaluació és determinar el grau d'execució i l'impacte aconseguit per les actuacions recollides en l'estratègia, tràmit imprescindible perquè la Unió Europea transferisca el 50% dels fons en cada actuació cofinançada al costat de l'Ajuntament d'Almassora. Així, el Ministeri durà a terme l'avaluació final de comunicació en 2022 per a conéixer l'abast global de les actuacions.

L'empresa contractada pel Ministeri d'Hisenda ha fet un seguiment dels indicadors de realització de comunicació, que mesuren el número i la tipologia d'actuacions d'informació realitzades, ha realitzat una entrevista telefònica amb el departament de Comunicació i ha analitzat els casos triats com a bones pràctiques (substitució d'enllumenat antic per led, millores a la Casa de la Cultura i ampliació de la biblioteca municipal).

Cal recordar que l'estratègia de comunicació marcada per la Unió Europea obliga les entitats beneficiàries de fons a presentar deu exemples de bones pràctiques que resumisquen les principals actuacions realitzades amb subvencions de Brussel·les. Cada cas està compost, a més de per les plaques d'obra, per accions concretes que permeten difondre entre la ciutadania el paper que tenen els FEDER en la consecució de l'actuació: vídeos, tascons de ràdio, promoció en televisió, articles de màrqueting, esdeveniments oberts al públic, etc.

Tot això ha d'estar emmarcat sota “un llenguatge senzill i molt directe per a difondre entre la ciutadania el paper de la política de cohesió de la Unió Europea”. A més, cada acció de comunicació ha de bolcar-se en un portal web conjunt per a totes les entitats on figura l'abast de la difusió, el nombre de persones participants, la data i el cost, entre altres aspectes. I, en últim terme, el consistori ha d'assistir a les reunions convocades pel Ministeri per a garantir el coneixement de les obligacions de comunicació i avançar en les mesures recollides en l'estratègia.